keskiviikko 12. lokakuuta 2016

RISE AND SHINE! –onko aamiainen päivän tärkein ateria?


Lapsuudesta asti äitini on neuvonut minua syömään kunnon aamiaisen, se kun on päivän tärkein ateria. Tätä neuvoa olenkin kuuliaisesti toteuttanut, syönyt kiltisti aamupuuroni ja todennut  kuinka hyvän aamiaisen voimalla jaksaa pitkään.
Noh, tässä yhtenä päivänä sitten silmiini osui lehtiartikkeli, jonka mukaan ryhmä  kansainvälisiä tiedemiehiä on kumonnut kyseisen väitteen – heidän tutkimustuloksiensa perusteella aamiaisen tärkeys muihin päivän aterioihin verrattuna ei ehkä olekaan niin merkityksellinen kuin olemme luulleet. Whaat?!

 Noh, sanoivat tiedemiehet mitä tahansa, minulle se on päivän tärkein ateria, r a k a s t a n  aamiaisia! Kuten jo aiemmassa postauksessani mainitsin, on hyvä aamiainen yksi asia joka pelastaa päivän.

Mä olen yrittänyt panostaa kiireettömiin aamiaisiin erityisesti viikonloppuisin, kun arkena ei välttämättä riitä aikaa eikä energiaa. Mutta mutta, juuri nuo pienet hemmotteluhetket olisivat tärkeitä myös arkena, ja mikäs olisi sen ihanampaa kun katkaista kiireinen viikko unelma-aamiaisella vaikka keskiviikkona?! 

Mikä se itsensä hemmottelijan unelma-aamiainen sitten olisi? 


Kuten tiedätte, olen esteetikko ja olen sitä myös keittiössä,  minulle on tärkeää se miltä ruoka näyttää. Tykkään asetella ruokani kauniisti lautaselle ja haluan nähdä värejä, siksi lautasellani on paljon tuoreita kasviksia ja hedelmiä.

Rakastan meloneja, hunajamelonia, cantaloupemelonia ja arbuuseja, kiwi hedelmä on paitsi loistava C-vitamiinin lähde, myös kaunis ja ihanan makuinen.

Osa teistä saattaa jo tietää että lapsena haaveilin muuttavani Pariisiin – joo, sisälläni asuu pieni ranskatar, ah oui!  Tämä ranskatar ei voi vastustaa croissanteja… ja kun niiden sisällä on hyvää brie juustoa ja ehkäpä mansikka, niin…

Kunnon maitokahvi on unelma-aamiaisen perusta. Ja jokaisen aamun perusta. Aamulla on vain kerta kaikkiaan pakko saada k a h v i a !

 Rakastan myös jogurttia sekä mysliä. Usein sekoitan niitä keskenään ja laitan tuoreita hedelmiä joukkoon. Yksinkertaista ja hyvää.


Yritän välttää turhaa mehujen litkimistä niiden sisältämän sokerin takia, mutta kyllä tuoremehu vaan kuuluu mun aamuun.

No niin, vesi herahti kielelle ja nyt rupesi tekemään mieli aamiaista… Ihanaa päivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti