tiistai 17. toukokuuta 2016

ARJEN ILAHDUTTAJAT - eli 5 asiaa jotka pelastavat päivän

Tässä yhtenä päivänä tulin miettineeksi sitä, että minkälaiset asiat tekevät mun arjesta hieman parempaa, kauniimpaa ja rikkaampaa. Mä olen sitä mieltä, että vaikka mikä on, niin pitää yrittää nauttia elämän pienistä antimista. Olivatpa ne sitten vaikka kuinka pieniä tai turhamaisia asioita. Jos ne tuottavat iloa ja nostavat hymyn kasvoille, niin niihin kannattaa satsata.

Minähän olen siis suuri itseni hemmottelija! Jos vain olisi aikaa ja rahaa, niin totta maar vetelehtisin ylellisessä kylpylässä litkien kristallislasista kuplivaa juomaa ja mutustelisin mansikoita siinä lomassa. Mutta enpä ole, joten on tyydyttävä pienempiin – joskaan ei yhtään vähäpätöisempiin – itsensä hemmottelun muotoihin.




Hyvä aamiainen jos mikä, pelastaa päivän. Viikonloppuaamiaiset ovat ihania kiireettömyyden vuoksi ja rakastan sunnuntaibrunsseja! Mutta miksei aamiaiseen voisi panostaa arkenakin? Anna itsellesi hetki ja aloita arkipäiväsi mukavasti. Tuoreet hedelmät jogurtin kera,  se on mun lempiannos. Raikas ja ravitseva!




Kukkia, kukkia kukkia!! Mun mummi tapasi sanoa että vaikka voi loppuu leivän päältä niin pitää olla kukkia! Joskus ihmettelin tuota hieman huikentelevaista lähestymistapaa taloudenpitoon, mutta nyt olen alkanut ymmärtää sanoman syvemmän merkityksen. Tuoreet kukat tuovat iloa ja piristävät niin monella tavalla.



Nämä sandaalit – eipä vähän mageet!! Ja olkoon päivä kuinka sateinen tai ankea tahansa, niin punaiseksi lakatut varpaankynnet  ainakin saavat oman askeleen tuntumaan hieman kevyemmältä… ja palauttaa mieleeni ihanimmat kesämuistot :)




No niin, minähän olen niitä naisia, jotka eivät voi mennä maitokauppaankaan ilman ripsiväriä. Näin se on ja tulee jatkossakin olemaan. Eli päiväni ei käynnisty kunnolla ellei minulla ole huoliteltu silmämeikki.



Viimeisin, mutta ei t o d e l l a k a a n vähäisin arjen ilahduttaja. Ystävät.
Mitä olisikaan elämä ilman ihania ja rakkaita ystäviä?! Jos en saisi jakaa huoliani ja murheitani sekä ilojani ja surujani kenellekään, varmasti pakahtuisin. Hyvä ystävä ei todellakaan ole itsestäänselvyys -  HOLD ON TO YOUR FRIENDS!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti