torstai 31. maaliskuuta 2016

GO WILD!

Joo, lausahdus jota ei ehkä uskoisi kuulevansa minun suustani. Tai siis miksei?!

Myönnän, että mun tyyli on enemmänkin konservatiivinen ja käytän paljon aikaa löytääkseni laadukkaita, ei niin huomiota herättäviä klassikkovaatteita, joita on helppo yhdistellä toisiinsa ja jotka myös kestävät aikaa. Vaatekaappini väriskaala ei tosiaan hypi silmille, sieltä kun löytyy lähinnä farkunsinistä, pastellisävyjä ja maanläheisiä värejä.


Kuten kämppikseni totesi, mä olen vissiinkin ”sellanen perustyyppi – tavallinen”.


Jep. Niin kai sitten. Mutta MITÄ SITTEN? Ja sitä paitsi, mikä se tavallinen enää tänä päivänä oikeastaan on, kun kulttuurit sekoittuvat ja monikulttuurisessa suomessakin on jos jonkinlaista tavallisuutta?


Yksi vannoo tuulipuvun vetovoimaan, toiselle hijab edustaa tavallisuutta, kolmas sonnustautuu siivotessaankin lenkkeilytrikoisiin ja joissain paikoissa hipsteripipo on lähes jokaisella vastaantulijalla.


Kun nyt mainitsin monikulttuurisuuden, on minusta aivan mahtavaa se, kuinka etno vaikutteet näkyvät taas muodissa! Afrikka ja Aasia inspiroivat minua ihan mielettömästi, etenkin juhlapukeutumisessa.


Tänään kuitenkin stailasin rohkeamman asun, jota, ehkä voisin pitää vaikka arkena…tosin pitänee ensin vähän totutella ;) 



(Tällä tyylillä tuskin hukun tapettiin…PING Sonja!
Tälle asukokonaisuudelle annoin nimeksi: Minun Afrikkani (P.S. Myös ihana elokuva jos et ole nähnyt…) Keneltäkään ei varmaan ole jäänyt huomaamatta, että olen vähän innostunut minimitasta! (Ai vähän?! …kutsuisin tätä jo pikemminkin minimaniaksi! )

Koska mekko on lähes mustavalkoinen, ajattelin että asu kaipaa jotain väriä - eivätkö nuo raikkaat mintun väriset ballerinat istukin tähän asuun kuin nenä päähän?! 



On ollut ilo huomata kuinka katukuvaan on taas alkanut ilmestyä näyttäviä hattuja, huiveja, pantoja ja muita päähineitä. Niillä saa nopeasti päivitettyä arkisenkin asun. (…ja laiska hiustenlaittaja peitettyä huonon kampauksen tai pesemättömät hiukset!) Tämä sininen turbaani on todellinen katseenvangitsija, joka ehkä vielä vaatii vähän totuttelua - mutta on se kaunis! 


Kuten jo aiemminkin olen maininnut, näyttävät printtikuviot ovat tehneet paluun. Tämän mekon juttu on ehdottomasti tämä rohkea kuviointi. 



Kun asu on näin selkeälinjainen ja mustavalkoinen, voi huoletta lähteä revittelemään värikkäillä asusteilla. Mainitsinkin jo nuo mintun väriset kengät, mutta turbaanin alta paljastuu vielä yksi värikäs yksityiskohta, nimittäin nämä ihanan kesäiset kukkakorvikset! 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti